Oude sport op een modern complex

Nieuws afbeelding 1-9-2011

Beste Alliancers, een warm welkom terug op de club. Welkom ook weer aan de sponsoren die ons zo geweldig ondersteunen. Welkom vooral ook aan alle nieuwe leden die onze gelederen komen versterken. Ik hoop dat Alliance een beetje jullie tweede huis zal worden.

Tijdens de verbouwing van ons sportpark lag het hockey gelukkig stil. Er is weer veel gebeurd in de zomerstop en zoals we allen kunnen zien is het nog niet afgerond. Veld 4 heeft een nieuwe bovenlaag gekregen en wacht op een droge periode om het af te kunnen ronden. Er wordt door de gemeente gewerkt aan een gloednieuwe parkeerplaats en entree naar ons clubhuis; ook werken ze aan een trimbaan op het sportpark (nee, geen skatebaan!). Op diverse plaatsen worden nieuwe hekwerken geplaatst, er is verlichting gekomen op veld(je) 5 en er is een heel klein hockeyveldje gemaakt voor de jeugd. We hopen dat we nu weer even vooruit kunnen. Wat mij betreft is het sportpark voorlopig wel even áf. Nou ja, over een paar weken dan.

Voor diegenen die dachten dat hockey een spelletje was van de laatste eeuwen heb ik nieuws. Op vakantie in Athene kwam ik een oude grafsteen tegen waarop het een aantal oud Grieken hockeyen. We praten zo’n 2500 jaar geleden.   Dacht even een belangrijke ontdekking te hebben gedaan, maar het staat ook gewoon op Wikipedia.   Een antieke sport met hypermoderne faciliteiten!

Nu kunnen we weer lekker gaan hockeyen. Ik wens alle Alliancers een leuk, leerzaam, succesvol  én sportief jaar toe. Mag ik ook eens de aandacht vestigen op de rol van de gemeente Heemstede, die  mogelijk maakt dat we het oude hockeyspel zo modern mogelijk beoefenen; zonder hun actieve rol en interesse was er veel minder mogelijk geweest.

Tenslotte ben ik heel benieuwd of Bitjes en Nopjes, onze gezamenlijke initiatief met voetbal- buurman RCH, het succes wordt dat we ervan verwachten. Hebt u een vijfjarige die niet stil kan zitten? Ik zou het wel weten!

Namens het bestuur,
Erik Jan Verhulst, voorzitter