Alliance Heren 1 - Overbos Heren 1

Nieuws afbeelding 17-9-2011
Na een goede voorbespreking begonnen wij ons voor te bereiden op de wedstrijd. Vlak voordat de wedstrijd zou beginnen, begon het te hozen. We probeerden ons hier niet door af te laten leiden en probeerden de wedstrijd scherp te beginnen. Helaas voor ons was het anders, Overbos begon ook scherp en had al vroeg kansen in de wedstrijd.

Ze kregen een strafbal, maar na goede mentale druk van onze keeper Koen werd de strafpush meters naast geschoten. Onze eerste kans kwam na een goede voorzet van onze nieuwe aanwinst Pepijn. Pepijn stormde op van rechtsachter en gaf voor. Zoals gebruikelijk werd er weer een overstapje gedaan en kwam Jochem vrij om te schieten. Helaas was de keeper van Overbos in vorm en stopte de inzet van Jochem.

We kregen onze eerste corner en Bouke sleepte deze mooi er in. Na de goal van Alliance begon Overbos kans na kans te creëren en uiteindelijk ook de 1-1 te maken en zelfs de 1-2 te scoren.

Rust
Na de rust hadden we weer vertrouwen getankt om de tweede helft te beginnen. Overbos speelde op de counter en via een dergelijke counter kreeg onze eigen keeper Koen geel nadat hij de bal tegen zijn lichaam aangeschoten kreeg rond de 23m lijn. We stonden dus met 10 man in het veld en Kasper werd onze keeper.

Na een paar mooie acties van onze nieuwe keeper bleven we in de wedstrijd. Kasper weerhield Overbos van scoren door een sleep richting het dak van de goal te stoppen. Nadat onze keeper weer het veld mocht betreden haalden wij onze eerste strafcorner in de tweede helft en Bouke was opnieuw succesvol 2-2. Overbos creëerden kans naar kans maar slaagden er niet in om die kansen te verzilveren. Uiteindelijk na een paar succesvolle counters scoorden ze toch uiteindelijk nog twee doelpunten. Eindstand 2-4.