Motoriek-training voor jongste jeugd Alliance

Nieuws afbeelding 20-9-2011 Een goede motoriek is de basis voor een leven lang hockeyplezier. Daarom krijgen de jongste leden van MHC Alliance vanaf a.s. woensdag extra trainingen aangeboden. Met dank aan onze hoofdsponsor ABNAMRO. Waarom?

Minder bewegingsonderwijs op de basisschool en minder buiten spelen zijn enkele van de redenen waarom kinderen in Nederland zich motorisch onvoldoende ontwikkelen, ondanks het hoge percentage kinderen dat lid van een sportvereniging. Deze uitkomsten van onderzoek van het VU Medisch Centrum heeft MHC Alliance aan het denken gezet. Wat kunnen wij doen om te zorgen dat onze jonge leden hun grondmotorische vaardigheden beter ontwikkelen? Een goede motoriek vormt immers de basis voor een gezond en actief leven.

In samenwerk ing met de Stichting Instituut MultiSkills starten vanaf a.s. woensdag 21 september extra motoriek-trainingen voor onze jongste leden. Tijdens de reguliere hockey-training worden onze hockey-trainers ondersteund door atletiek- en motoriektrainers van de Stichting Instituut MultiSkills. Eén voor één komen de teams aan de beurt. Leuke oefeningen en trainingsvormen zorgen dat alle kinderen onder meer coördinatie en lenigheid beter ontwikkelen. Om de week zijn de MultiSkills-trainers op Alliance te vinden, de andere week zijn ze actief bij HC Bloemendaal.

Na de try-outs in de eerste weken volgt op Alliance een kick-off met een informatieve presentatie voor alle ouders. In die bijeenkomst ook aandacht voor de motoriek warming-up op zaterdagochtend. En informatie over de judo- en gymnastieklessen die in de winterstop worden aangeboden. Meer informatie hierover binnenkort op de website en via de blokcoördinatoren, trainers en coaches.

Dit project wordt financieel mede mogelijk gemaakt door onze hoofdsponsor ABNAMRO, tevens de hoofdsponsor van HC Bloemendaal. Hiermee laat ABNAMRO zien hoe belangrijk zij de ontwikkeling van kinderen vindt. Motoriek-programma’s als deze verminderen de kans op blessures, verminderen de kans op sportuitval in en na de puberteit, hebben een positief effect op de schoolprestaties, op zelfvertrouwen en op weerbaarheid en zorgen voor een langdurige sport- en beweegparticipatie.

Zie ook www.multiskills.nl