Alliance H1- Hilversum H1: 2-3

Nieuws afbeelding 30-9-2011
Na een geflatteerde en ongelukkige uitslag tegen Amstelveen waren we vastbesloten om tegen Hilversum alles te geven. Op een mooie zondag met veel publiek langs de kant waren wij er vol van overtuigd dat we de 3 punten binnen gingen halen. Het mocht helaas niet zo zijn. Toch zit er verbetering in ons spel.

Tip-in
Hilversum begon de wedstrijd sterk en scoorde al snel met een tip-in. Niet veel later kregen we nog een goal tegen, opnieuw via een tip-in. Hierdoor schrokken we wakker. We pikten toen snel de draad weer op en niet veel later mocht Koen, na een paar mooie aanvallen van Arthur, Kasper en Ted, zijn eerste doelpunt van het seizoen maken.

Goede sleep
We bleven doordrukken en waren gebrand om snel nog een keer te scoren. Na weer een paar goede aanvallen kregen wij drie strafcorners achter elkaar. De eerste was een goede sleep en de tweede was een variant. Beiden werden goed gered door de keeper van Hilversum. Terwijl de eerste helft al voorbij was, werd de derde en laatste strafcorner met veel schijn gescoord door Bouke.

Comeback
Als gevolg van een fysieke gele kaart in de eerste helft speelde Hilversum na de rust met tien man. Wij begonnen, na een aanvankelijke comeback, de tweede helft weer niet sterk. Hilversum creeerde enkele kansen en kreeg een aantal strafcorners. Wat dieper in de tweede helft scoorde Hilversum met een sleep uit een strafcorner.

Ambulance
We raakten toen verder uit de wedstrijd en creëerden weinig aanvallen. Op een zeker moment liep Kasper, die de moed nog niet verloren had, op volle snelheid op de 23meter-lijn af. Hij werd toen van achteren geduwd en kwam verkeerd ten val. Uiteindelijk werd hij zelfs met een ambulance van het veld afgevoerd. Zijn 'laatste woorden' waren dat het met hem wel goed zou komen en dat wij de pot moesten winnen.

Stijgende lijn
Maar alleen in de slotminuten van de wedstrijd creëerden we nog één grote kans. Daarbij begon Bouke een solo, maar zag hij zijn schot rakelings rechts van het goal gaan.

Helaas zaten er voor ons dus weer geen drie punten in. Toch zit er een stijgende lijn in ons spel en dat geeft ons weer kracht voor de volgende wedstrijd.

P.s. Beterschap Kasper. Hopelijk zien we je snel weer op het hockeyveld!!