Heren 1 Shinty – Heren 1 Alliance: 4-2

Nieuws afbeelding 3-10-2011
Op het moment dat je als team drie in de week aan het trainen bent, een intensieve voorbereiding hebt gehad, hulp krijgt van buitenaf (Albert-Kees Maanenschijn) maak je natuurlijk iedere week weer een stapje. De ene keer een grote, de andere keer een kleine. Gezien de statistieken zou dit een belangrijke wedstrijd voor ons zijn. Shinty had dit seizoen, net als wij nog niet gewonnen. Helaas hebben wij als team hele kostbare punten laten liggen.

Te afwachtend
Wat ik deze week kan vertellen over de wedstrijd, is dat we te afwachtend geopend hebben. Dit resulteerde in een 2-0-achterstand, redelijk vroeg in de wedstrijd. Vanaf dat moment werd het anders. Er werden weer goede passes gegeven, de opbouw vanuit de verdediging ging weer beter en we kregen meer kansen, die ook benut werden.

Bouke scoorde uit een prima strafcorner! Aangegeven door Floris, prima gestopt en klaargelegd door Jochem. Vanaf de kop speelden Bouke en Piotr een eentweetje om vervolgens linksonder te scoren. Een variant volgens het boekje.

Schitterend doelpunt
Het tweede doelpunt was net zo mooi, misschien nog wel mooier! Alles in de aanval ging zoals het hoort te gaan. Aanval over rechts, spelers binden op het middenveld, een kantelende verdediging, prima pass de cirkel in, even verlengen en het laatste tikje van Ted zorgden voor een schitterend doelpunt. Wederom eentje volgens het boekje.

Tweede-klassehockey
Jammer dat dit het het keerpunt was van de wedstrijd. De tegenstander ontving in korte tijd twee gele kaarten: 11 tegen 9. Je zou zeggen dat je daar als team gretig van profiteert. Jammer genoeg zijn we er niet zuinig mee omgegaan. Te veel lange ballen, te weinig geduld, aanvallen over links en niet voldoende twee-tegen-één-situaties creëren, en tot slot ook onnodige overtredingen zorgen er voor dat je tweede-klassehockey laat zien.

Publiek
Het hoogtepunt van de dag was toch wel het publiek. Het wordt erg gewaardeerd dat er altijd weer mensen zijn die ons komen steunen! Dus grote dank naar iedereen die met ons meereist!

Zondag: Super Sunday
Aanstaande zondag is het alweer Super Sunday! Sommige clubs kijken daar een heel seizoen naar uit, maar bij ons is het om de week weer feest. Dames en Heren 1 spelen beiden thuis, beiden tegen Myra en beiden tegen de nummer 1 volgens de ranglijst van de KNHB.

Dames1 - Myra1, 12:45uur. Namens heel Heren1: heel veel succes!
Heren1 -  Myra1, 14:45uur. Namens heel Heren 1: hopelijk tot dan!

Hartelijke groeten,

Heren 1