MHC Alliance C meisjes tegen Rainey Endowed School uit Ulster (Noord Ierland)

Nieuws afbeelding 19-10-2011
Misschien hebben jullie ze wel gezien? Op 12 oktober waren er 3 teams uit Noord Ierland op onze club en speelden elk een vriendschappelijke wedstrijd tegen de MC2, MC7 en MC12.

Supergezellig
De sfeer was goed, de Ieren waren erg vriendelijk en anders dan bij andere wedstrijden was het supergezellig met de tegenpartij! Er werd hier en daar zelfs een kort praatje gehouden op het veld! Onze dametjes vonden het natuurlijk enorm bijzonder om tegen een buitenlands team te spelen. Ze hebben het zelfs op twitter gezet!

Beetje ouderwets
Maar onze meisjes maakten zich ook wel een beetje zorgen, want niet alle meisjes uit Ierland droegen scheenbeschermers en hockeyschoenen of hadden een bitje in. Verder viel ons op dat de meisjes uit Ulster een beetje ouderwets hockeyden. Ze sloegen alleen maar en flatsten of pushten nooit. Ook vielen ze steeds met z'n tienen aan en verdedigden ze met tienen dat was wel even wennen, en omdat ze in Ierland maar 2x20 minuten spelen en nu 2x35 hadden ze het best zwaar.

Weinig slaap
Uiteindelijk hebben alle teams van Alliance gewonnen. De coaches van Ulster legden ons uit dat dit de tweede dag was en dat ze in principe ’s morgens drie uur trainden, ’s middags een wedstrijd hadden en vooral weinig sliepen. Ze verbleven in een hotel in Noordwijk en zouden op hun laatste dag nog een dagje pretpark doen en dan weer naar huis. Ze vonden het ontzettend leuk om hier te zijn en dat het regende maakte allemaal niet uit.

Stroopwafels en roze koeken
De meisjes van de C2, het team dat als laatste speelde, hadden allemaal voor bij het afscheid wat lekkers en typisch Nederlands meegenomen zoals stroopwafels, pepernoten, drop, roze koeken, etc. en dat werd heel leuk ontvangen. Zij werden bedankt met een paar mooie Ierse liederen.