Alliance D1 – VVV D1 4-1

Nieuws afbeelding 24-10-2011 We zijn al weer zeven wedstrijden onderweg. Misschien eens tijd dat uw scribent weer eens van zich laat horen. Hoe staat Alliance dames 1 ervoor? Over zondag 23 oktober kan ik kort zijn. Zondag 23 oktober werd er gewonnen, van VVV, 4-1. Lekker toch. Ja dat is wel lekker. Bij de rust stonden we er niet zo lekker op, 0-1. Na de rust ging het wat beter. Kent u die meneer met die luide stem? Die meneer die altijd op zondag plaats neemt op de bank? Dat is Andre Morees. Coach van dames 1. Als u ooit nog een stadionspeaker nodig hebt, en de microfoon is kapot... even bellen. Doen. Hij kan energie in benen schreeuwen, en peper in billen... en dat deed hij zondag! Mooi trucje, werkt goed. Na rust was het opeens 2-1, en daarna ook nog 3-1 en 4-1.

Op dit moment staat Alliance 2e, achter Gooische. Staan wel een eindje achter overigens.   Maar goed, dat is niet erg. Het seizoen duurt nog wel even. En Andre is nog lang niet schor. En als hij toch onverhoopt een keertje schor zou zijn, dan kan die assistent van hem ook wel schreeuwen. Niet zo hard als Andre, maar hij is dan ook wel een stuk kleiner. Dus dat is niet helemaal te vergelijken.

Trouwens, had ik al gezegd dat Alliance ook een aantal nieuwe spelers in de gelederen heeft? Zo zijn daar Benthe Bomans en Liz Oeberius Kapteijn, die graag voorin een balletje mee slaan. Op het middenveld hebben we Margot Hendrix erbij. Ja ja dat klopt, zij is de zus van Sophie. Heb ik ook altijd leuk gevonden, bij mijn broer in het team. Kan je af en toe een 1-2tje spelen . Of misschien wel leuker, even een panna-tje op de training... Dat is lekker joh, even huppakee die bal tussen de benen... vond ik altijd genieten. Of tijdens de uitleg van een oefening even zijn veters aan elkaar strikken.... Achterin hebben we ook versterking. Sophie van der Veldt. Gaan we ook een hoop lol aan beleven.

Wel jammer is dat we Miessi even moeten missen. Dat is die spits die vorig jaar zo maar ineens drie goals kon maken... Nee ik bedoel niet Messi, maar ik snap de verwarring... Die ja! Zij is geblesseerd. Dat geldt overigens ook voor Tembi. Ja, die kent u ook wel, dat was ons tactisch brein, zo net voor onze laatste linie...Hoop dat ze ons straks weer gaan versterken in ieder geval.

Volgende week spelen we op Bennebroek, is voor mij ook de eerste keer. Heb wel zin om dan weer een potje te winnen.   Jullie? Krijg je drie punten voor... voor winst. En die kan je dan weer optellen bij de punten die je al hebt. En dat zijn er 15. Kom je dus op 18. Kan altijd beter natuurlijk, maar 18 punten is niet slecht. Hangt er natuurlijk wel vanaf in hoeveel wedstrijden je die haalt, maar in 8 wedstrijden is het niet slecht! Als je na 22 wedstrijden 18 punten zou hebben dan zou dat wel een beetje mager zijn, dat ben ik met u eens... laat daar geen misverstand over zijn! Nou goed... we gaan weer aan het werk. Het is maandag dus er moet weer gewerkt worden. Tot zondag in ieder geval,

Wieger Wiese

Ass. Trainer/ Coach

Herre Kleuver