Zaalhockeyseizoen 2011-2012 binnenkort van start!

Nieuws afbeelding 31-10-2011

Vanaf zaterdag 10 december a.s. gaat het zaalhockeyseizoen weer van start. In totaal doen er dit jaar 33 zaalteams mee, waarvan 2 senioren teams, nl. Heren 1 en Dames 1.

Na een selectieronde worden uit de volgende veldteams 10 nieuwe zaalteams geformeerd: MA1, MB1, MB2, MC1, MC2, JD1, JD2.

De andere veldteams, die meedoen aan de zaalhockeycompetitie zijn: JA1, JA3, MA2, MA3, MA4, JB1, JB2, JB3, MB3, MB10, JC1, MC3, MC4, MC5, MC6, JD3, MD1, MD2, MD3, MD4, MD5.

De samengestelde teams krijgen voor de zaal een teamnummer 1.2. De overige teams krijgen voor de zaal hetzelfde teamnummer als op het veld.

Zoals gezegd, begint de competitie op zaterdag 10 december 2011 en duurt tot en met zondag 19 februari 2012. De senioren teams zijn ingedeeld in poules van 5 en spelen 4 weekenden en in ieder weekend twee wedstrijden. De junioren teams zijn ingedeeld in poules van 6 en spelen dus 5 weekenden en in ieder weekend twee wedstrijden.

Door de hoeveelheid wedstrijden die de KNHB moet organiseren, wordt er in het laatste weekend van de kerstvakantie op 7 en 8 januari 2012 gespeeld.

Het wachten is nu op het wedstrijdschema, welke de KNHB uiterlijk 15 november bekend zal maken. Aan de hand van het wedstrijdschema wordt het trainingsschema vastgesteld, zodat de teams (voor zover mogelijk) in de week voor iedere wedstrijd een training hebben.

Ook dit jaar hebben we weer ons best gedaan voor zaaluren. Doordat steeds meer verenigingen en teams gaan zaalhockeyen, is het aantal beschikbare zaaluren beperkt. Hierdoor ontkomen wij er niet aan weer versnipperd te trainen (verschillende hallen, dagen en tijden).

Houd er verder rekening mee dat er ook in de kerstvakantie een training kan worden gepland.

De contributie is dit jaar voor de lijn-, opleidings- en breedteteams vastgesteld op respectievelijk maximaal € 95, € 85 en € 75 per persoon. Dit bedrag is onder meer nodig voor de contributie per team aan de KNHB, trainersuren en zaalhuur.

Eind november zal er door de KNHB voor belangstellenden in de regio een informatie-avond worden georganiseerd over de specifieke spelregels in de zaal. Is hiervoor binnen uw team belangstelling, dan horen wij dat graag en zullen wij u, zodra de datum bekend is, nader informeren.

Op dinsdag 6 december vanaf 20.00 uur organiseren wij tot slot voor de zaalhockey nog een coachavond. Tijdens deze avond krijgen de coaches, begeleiders, zaalleiding, scheidsrechters en andere geïnteresseerden alle benodigde informatie, adviezen, wedstrijdformulieren en zaalhockeyballen. Tevens kunnen alle overgebleven vragen dan worden beantwoord. Wij hopen op uw komst, zodat we ook dit jaar weer goed voorbereid de zaal in zullen gaan.

De zaalhockeycommissie

Juke Dirks

14-11-2011 @ 16:49:26 |ChilllllllllO-)