Alliance H1 – Gooische H1: drie punten!

Nieuws afbeelding 16-11-2011
Wat was het een heerlijke dag! Uitstekend hockeyweer. Voor de toeschouwers die zondag weer in groten getale aanwezig waren, was het wellicht een beetje fris, maar gelukkig liet de zon zich van zijn beste kant zien waardoor het toch nog wel redelijk vertoeven was langs de velden aan de Sportparklaan.

Achterbank
Het was al vroeg gezellig op ons Alliance en Dames 1 zorgde voor uitstekend vermaak met het fantastische spel dat het team liet zien. Vorige week deden de dames de belofte om ook deze week de achterbank van de teamauto te vullen met puntjes en eventueel zou er nog wel wat ruimte in de kofferbak zijn, mochten wij die nodig hebben. Jazeker, die hebben wij nodig! Doen jullie voorzichtig op de drempels? Het is maar 1 puntje maar hij weegt nogal zwaar!

Nieuwe systeem
De hele week stond in het teken van het nieuwe systeem waarmee we sinds deze week spelen en dat meer winst moet opleveren. Dinsdag een pittige training, donderdag een oefenwedstrijd om alle veranderingen te oefenen en vrijdag extra aandacht voor techniek. Al met al een prima trainingsweek achter de rug en alle kleine beetjes samen vormen toch je basisgevoel waarmee je de wedstrijd begint.

Underdog van de dag
Over de wedstrijd zelf is meer dan genoeg te vertellen. De kansen gingen aardig gelijk op, er werd heel hard gewerkt en er werden genoeg kansen gecreëerd. Vroeg in de wedstrijd werd het 0-1.

Door de sterke mentaliteit van het hele team bleken wij de underdog van de dag.  Gooische had zich verkeken en ging er waarschijnlijk helemaal van uit om met 3 punten terug te keren naar het Laegieskamp aan de Bussense Meerweg.

Spannend tot de laatste minuut
Alliance speelde om te winnen: van de eerste en tot en met de laatste minuut werd er geknokt. Scoreverloop: 0-1, 1-1, 2-1, 2-2, 2-3, 3-3, 3-4, 4-4. Spannend dus!
De doelpuntenkanjers zijn Koen Paulus (2x), Floris Koopman en Bouke Klinkhamer.
Koen kreeg twee keer een schitterende voorzet van Kasper Vrolijk. Floris kon alle tijd nemen om een hoek uit te kiezen nadat de keeper hem de bal recht in zijn stick speelde en Bouke scoorde wederom een mooie sleeppush.

Trots
Daar waar de dames hun overwinning vierden, sloot Heren 1 natuurlijk snel aan. Het bier vloeide rijkelijk en het gelijkspel werd door velen gevierd als een overwinning. 4-4 spelen tegen een team dat gaat voor promotie en het heel goed doet volgens de lijst van de KNHB is iets waar we echt wel trots op mogen zijn.
Volgende week nemen we het op tegen IJsseloever. Daar moeten we punten van de mat af slepen.  Dames, hebben jullie nog een plekje? We willen er 3!

Heren 1

Irene Tuininga

17-11-2011 @ 11:40:14 |mannen wat een wedstrijd. jullie hebben geknokt. langs de lijn voelde je de spanning en 1 punt voelt idd als een grote overwinning. weer met beide benen op de grond? op naar as zondag SUCCES ^0^

Petra Fischerova

18-11-2011 @ 14:12:06 |Toppers! Lekker samen 4 punten van Gooische gepakt. Over paar maanden minimaal het zelfde aantal punten op Gooische oke?