Hockey & Trainingen

MO14-1 naar voorrondes NK Zaalhockey 2023

Nieuws afbeelding 25-1-2023
Afgelopen zaterdag speelde het MO14-1 zaalteam de laatste speelronde van de Topklasse Zaal competitie. De meiden hadden aan 1 punt genoeg om zich te plaatsen voor de voorrondes van NK Zaal O14. En dat hebben ze gedaan!
Op de foto vlnr boven Nora, Féline, Lotte, Suus, Félice, Annick en vlnr onder Mazarine, Puck, Sophie.

De eerste wedstrijd tegen Rood-Wit was een onwijs spannende wedstrijd. De meiden kwamen op een 1-3 achterstand met nog 13 minuten op de klok. Hierop besloot coach Julian om keepster Puck te wisselen voor een extra veldspeler om nog meer druk uit te oefenen op de cirkel van Rood-Wit. En met succes! Want na een spannende eindfase wisten de meiden zicht terug te vechten in de wedstrijd en wonnen ze uiteindelijk 4-3! Plaatsing voor de voorrondes NK dus binnen!

De tweede wedstrijd tegen Pinoké kon het team vrijuit spelen en werd knap met 5-1 gewonnen waardoor ze de 1e plek in de poule hebben behaald. Waaarmee ze Rood-Wit, Amsterdam, Hurley, Xenios en Pinoké achter zich hebben gehouden. Super knap gedaan meiden.

Zaterdag 28 januari worden de voorrondes voor het NK Zaal O14 gespeeld in Valkenhuizen in Arnhem. In een poule van 4 met Apeldoorn, Den Bosch en Fletiomare wordt bepaald wie zich plaatst voor het halve finale / finale weekend van het NK Zaal O14 op 4 februari. Meer info vind je hier op de KNHB website.

Heel veel succes komend weekend!

Namens de trotse coach Julian en managers Claire, Anne-Maro en Alice,
Arjan Duijff
TM Tophockey Meisjes

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.