Hockey & Trainingen

Coach de coach

Nieuws afbeelding 31-8-2015 Wat hebben wij een fantastische club ! Vele leden en ouders zijn weer bereid gevonden om een jeugdteam te coachen dit seizoen. Ervaren coaches weten al dat een team begeleiden ontzettend leuk is om te doen. Hoeveel ervaring jij hebt is voor ons echter niet van belang. Wij zijn er voor elke coach!
Natuurlijk willen wij dat alle coaches het hele seizoen plezier hebben met hun team en zich gesterkt en gesteund voelen in hun taak. Dat is de reden dat we het seizoen starten met de workshop „Coach de Coach” speciaal voor alle coaches van de breedte-teams.

In deze workshop komen o.a. de volgende aspecten langs:
  • Op welke manier bereik je in je communicatie al je spelers en hoe motiveer je hen
  • Wat bespreek je in een voor- en na bespreking
  • Technische hockeyaspecten die je tegenkomt als coach (zoals opstelling, uitverdedigen)
  • Hoe ziet het opleidingsplan bij Alliance eruit en wat zijn de leerlijnen
  • en……..uiteraard nog meer
De workshop wordt mede verzorgd door Douwe van Dijk (Talent2teamcoach) die vanuit zijn expertise als (ontwikkelings)psycholoog en sportdocent o.a. de pedagogische en didactisch aspecten zal belichten.
Kasper Vrolijk, technisch coördinator Jongste Jeugd en speler van Heren 1, zal de hockeytechnische aspecten aandacht geven.

"Coach de Coach" zal het plezier, de beleving en de prestatie voor jou als coach en jouw team zeker positief beïnvloeden.
Ben je coach , noteer dan alvast de volgende data in je agenda:
Ma 31/08 F-categorie
Ma 07/09 E - D categorie
Ma 14/09.C - D categorie
Voor A - B volgen de datum zo spoedig mogelijk
Een persoonlijke uitnodiging wordt binnenkort naar de coaches gestuurd.