Hockey & Trainingen

Heren Jong 1 Mijdrecht uit – Xenios thuis

Nieuws afbeelding 15-11-2016 Zondag 6 november mochten we met z’n allen erop uit trekken richting Mijdrecht. Met deze jongens hadden we nog een grote appel te schillen na de fysieke thuiswedstrijd. Na het verlies van 3-5 op het thuisfront wilden we punten zien. Het was tevens de eerste wedstrijd dat we onze supercoach Thomas Scherpenzeel met ons meegebracht hadden.

In de kleedkamer hield Thomas een motiverend praatje en de mannen voelden de spanning. We wisten dat we minimaal een gelijkspel eruit moesten slepen. Van tevoren wisten we al precies hoe Mijdrecht zou gaan spelen. Voornamelijk lange ballen naar voren. Ondanks dat we dit wisten anticipeerden we niet genoeg op de lange bal. Hierdoor gaven we Mijdrecht af en toe een gevaarlijke kans cadeau. Zelfs zo gevaarlijk dat de bal in het verkeerde doel belandde en het 1-0 stond voor de thuisspelende partij.

En wat een gezeik op elkaar tijdens de wedstrijd, ongelooflijk. Daar sprak Thomas ons op aan in de rust en met geheven hoofd liepen we het veld weer op, klaar om Mijdrecht op hun broek te geven. De tweede helft herstelden we keurig en speelden we veel meer het spel dat wij wilden. Mijdrecht was net als vorige keer erg fysiek. Dit resulteerde dan ook meerdere malen in kleine akkefietjes die de scheids niet voldoende bestrafte tot onze spijt. Daardoor bleef het maar gaan en werd het zo erg dat onze Rogier bont en blauw het veld af liep.

Inmiddels hadden we een strafcorner bemachtigd. Vrijdag voor de wedstrijd hadden we net de nieuwe corners geoefend en dat ging erg aardig. Nils sleepte de bal maar de eerste uitloop was er te snel bij en stopte de bal. Dit verhinderde Nolles natuurlijk niet om de rebound er snoeihard met een flatsch erin te raggen. Een kleine discussie ontstond er door het feit dat de bal in het net landde, maar het was natuurlijk de tweede slag op goal dus telde het punt. 1-1. Toen werd Mijdrecht echt bijzonder fysiek en pissig maar Alliance hield het hoofd koel.

Bij het laatste fluitsignaal stond er 1-1 op het scorebord. Toch hadden we het gevoel dat we een nederlaag hadden geleden. We vonden allemaal dat we met 3 punten weg hadden moeten gaan uit Mijdrecht. Maar in ieder geval 1 punt gevorderd.

De week erop stonden we te popelen om Xenios thuis te ontvangen. De vorige wedstrijd hadden we nipt verloren door een strafcorner die er de laatste minuut invloog. Dus net als bij Mijdrecht wilden wij een revanche.

Iedereen was erg scherp. We wisten van tevoren dat Xenios een zeer degelijke ploeg is en dat bewezen ze ook. Het was een werkelijke titanenstrijd deze wedstrijd. Beide teams speelden zeer goed. Toen kreeg Alliance een strafcorner. Wat doe je dan als je een strafcorner krijgt? Precies, dan knal je die bal in de hoek. Captain Jonas maakte het beste van de verkeerd aangegeven strafcorner en flatschte de bal in de hoek waar de keeper niet bij kon. 1-0 voor de thuisploeg en vreugde alom.

Nu waren we een beetje overmoedig geworden en letten we niet meer zo goed op wat er achter ons gebeurde. Daar stond een mannetje van Xenios helemaal ongedekt in onze cirkel recht tegenover Keepertje Alex met de bal. Oh oh oh wat een fout. Dit was natuurlijk een cadeautje (van Sinterklaas) voor Xenios en de jongeman schoot de bal rakelings langs onze wereldkeeper. Helaas stond het nu 1-1. De strijd wakkerde zich weer aan en beide partijen wilden maar al te graag winnen van de ander. De krachtmeting tussen deze topploegen resulteerde uiteindelijk in een gelijkspel. Toch mochten we tevreden zijn en was Xenios een leuke ploeg om tegen te hockeyen!

Deze week maken we ons klaar voor de pot op zondag tegen AthenA en beginnen we dinsdagavond met een oefenpot tegen de Dames 1!

Namens HJ1,

Tot volgende week,