Hockey & Trainingen

Hockeyprogramma MHC Alliance t/m de kerstvakantie.

Nieuws afbeelding 29-11-2020

Beste jeugdleden en ouder(s)/verzorger(s) van jeugdleden,

Dit bericht is op 28/11 per e-mail aan de leden gestuurd.
De afgelopen vijf weken sinds de herfstvakantie zijn er veel leuke en spannende onderlinge wedstrijden gespeeld. Fijn dat er op deze manier toch gehockeyd kon worden door veel leden!

Aangezien de normale, zaal- en midwintercompetities zijn komen te vervallen, verloopt deze periode in het seizoen heel anders dan gebruikelijk. Daarom willen we met deze extra communicatie duidelijkheid geven over de komende periode.

De grote veranderingen in de competitie, en de onvoorspelbaarheid van hoe de Corona-situatie zich zal ontwikkelen, maken het extra lastig om goed uit te komen met beschikbare budgetten voor trainingsuren en vraagt veel flexibiliteit van de hele trainersstaf.

30 november tot de Kerstvakantie:

• Alliance volgt het programma van de KNHB en de trainingsweken zijn gekoppeld aan de wedstrijdmomenten. Voor de meeste teams én voor de trainers was dit ook in een 'normaal' seizoen een rustperiode en voor goede redenen. We vinden het belangrijk dat de jeugdleden en ook onze trainers voldoende hockey-vrije weken hebben. In lijn hiermee herhaalt het bestuur dat het nadrukkelijk niet de bedoeling is dat teams zelf trainers vragen om extra trainingen laatst staan betalen voor extra trainingsuren. Goedbedoelde vragen kunnen ook worden gezien als sociale druk om training te geven en we willen de trainers echt de ruimte geven voor hun break. Voor je vragen kun je terecht bij onze TD Jarrit.
  • Uiteraard hebben de meeste selectie teams al (deels de gebruikelijke) alternatieve sportactiviteiten gepland of trainingsschema's meegekregen om fit te blijven.
  • Jeugd
    • Geen georganiseerde trainingen, laatste training was op 20 november.
    • 2 Alli Talent kampen op 28 nov en 5 dec. Geweldig om te zien hoeveel aanmeldingen er zijn!
    • We kijken of er WOEP woensdagen kunnen worden georganiseerd met vrijwilligers voor de Jongste Jeugd, breedte- en top team op 2 en 9 december
    • Er wordt ook gekeken naar een sevens competitie voor de hoogste categorieën onder begeleiding van ouders. Als dat haalbaar blijkt wordt je hierover apart bericht.
    • Als je als groep jeugdspelers lekker wilt hockeyen op de velden dan is dat in principe mogelijk. Wel vragen we je dit te vragen aan onze OM Milou, zij coördineert de veld- en tijdindeling (of bij Klaske als je op zaterdag wilt hockeyen). Zij zullen aangeven of het mogelijk is. De Alliance Corona regels blijven gewoon geldig, helaas zijn er dus bijvoorbeeld geen ouders toegestaan als toeschouwer.
  • Senioren
    • 3 trainingsweken en Alli-bootcamps voor de senioren obv voor-inschrijving, hierover is apart gecommuniceerd.

De Kerstvakantie:

• Zoals andere jaren wordt er hard gewerkt aan een geweldige activiteit voor de jeugdleden in de zaal in de vakantie. Uiteraard in lijn met de dan geldende corona voorschriften. Houdt de site en de Alliance app goed in de gaten!

Na de Kerstvakantie

• Hoe en wanneer we weer kunnen starten met de veldhockeycompetitie is op dit moment nog onduidelijk, al is er de hoop vanuit de KNHB dat vanaf 9 januari 2021 weer competitiewedstrijden  kunnen worden gepland. Wij proberen voor de periode na Kerst een voor de trainers werkbaar schema te realiseren dat voor alle hockeyers en hockeysters zo veel mogelijk biedt. Omdat dit een grote afwijking is van een normaal zaal seizoen vraagt dit ook weer veel flexibiliteit van de trainers. Onder voorbehoud van bijvoorbeeld de Corona maatregelen en het al dan niet doorgaan van de competitie, zal dezelfde trainingsintensiteit als gebruikelijk worden aangeboden tot de voorjaarsvakantie, ook nu er geen zaalhockey bijdragen worden gevraagd. Dat betekent 2 trainingen per week voor selectie teams en 1 training per week voor de breedte. Mocht het seizoen langer doorgaan. Dit zal met hen moeten worden besproken.
  • Mocht het zo zijn dat de competitie veel later zal herstarten, en wellicht langer dan gebruikelijk door zal gaan, zal het Bestuur kijken naar een eventuele extra bijdrage om het aanbod van extra trainingen te bekostigen.
  • Er zijn geen Keeperstrainingen in deze periode.

We hopen jullie voldoende geïnformeerd te hebben over de komende periode, en wensen jullie een fijne december maand toe, in alle gezondheid.

Met sportieve groet,

Het bestuur